Üniversite Personeline Yönelik Kariyer Danışmanlığı Eğitimi’ne Davet

“TRC3 Bölgesi’nde Genç İstihdamının Teşviki için Teknik Destek EuropeAid/140199/IH/SER/TR” AB projesi kapsamındaKariyer Araştırma Planlama ve Uygulama Merkezi – KAPUM” koordinasyonunda üniversitemiz öğretim elemanlarına yönelik 08-09 Nisan ve 31 Mayıs-01 Haziran 2021 tarihlerinde 4 gün süreyle “Üniversite Personeline Yönelik Kariyer Danışmanlığı Eğitimi” düzenlenecektir.

Yürütülecek eğitimler kapsamında;

· İlk gün, kariyer rehberliği ve danışmanlığının temelini oluşturan kavramlar ve konseptler hakkında bilgi verilecektir. Kariyer rehberliği konusunda kişi merkezli ve psikodinamik yaklaşımlar, sistem teorisi, bilişsel davranış danışmanlığı ve çağdaş anlatı kariyer danışmanlığı dâhil olmak üzere danışmanlık psikolojisine dayanan farklı teorik yaklaşımlar. Daha sonra Uluslararası Standart Meslekler sınıflandırmasının (ISCO-08) yapısı, başlıca meslek grupları ve beceri düzeylerinin yanı sıra Uluslararası Standart Eğitim Sınıflandırması (ISCED) eğitim kategorileri temelinde mesleki ilgi alanları tanımlanacaktır. Yapılacak bir grup çalışmasıyla katılımcıların kavramları nasıl kullanacaklarını görmelerine destek olunacaktır.

· İkinci gün eğitici, kişisel özellikler ve temel beceriler olmak üzere danışmanın yetkinlikleri hakkında bilgi verecek, başlıca danışmanlık araçlarının nasıl kullanıldığını açıklayacaktır. Kariyer rehberliğinde kullanılan tanılama türleri açıklanacak, bireylerin özelliklerinin sınıflandırılması için kullanılan modeller, etkilerin nedenleri, seçilen faktörlerin önemi ve gelişim odaklı değerlendirmenin aşaması açıklanacaktır.

Bu modülde, kullandıkları kurumsal rehberlik sisteminin özelliklerini paylaşmak üzere İŞKUR eğitime davet edilecektir.

· Üçüncü gün kariyer yönlendirmesi sürecinde iletişime odaklanacaktır. Etkili iletişim süreci ve etkili iletişimin bileşenleri başlığı altında kariyer rehberliği ve danışmanlığında etkili iletişimin aşamaları açıklanacaktır. Kariyer rehberliği sırasında yararlı olan önemli araçlar olarak anlamayı destekleyen ve iletişim engellerinden kaçınmaya yardımcı olan ifade örnekleri paylaşılacaktır. Yapılacak rol çalışması, katılımcıların bir kariyer rehberliği oturumunu simüle etmelerine destek olacaktır.

Sonrasında yerel ortak ve paydaşlarla ağ geliştirme faaliyetlerinin nasıl iyileştirilebileceği ve kariyer günleri ve kariyer odaklı diğer faaliyetlerin nasıl düzenleneceği tartışılacaktır.

·  Dördüncü gün, diyalojik danışmanlık modelinde yeterlilik ve sosyal becerilerin geliştirilmesi için seçilen temel kariyer rehberliği formları ve teknikleri ile araçları ele alınacaktır. İlgisiz ya da dirençli danışanlarla çalışma teknikleri üzerinde durulacaktır.

Başarılı kariyer rehberliği ve danışmanlığı programlarının başlıca bileşenleri ve kariyer merkezlerinin yönetimi ile bağlantılı hususlar analiz edilecektir.                 

 

 Eğitimlere katılım sınırlı olup, herhangi bir kriter olmaksızın her birimden 5 öğretim elemanı belirlenecektir. Katılmak isteyen öğretim elemanlarının 30.03.2021 tarihine kadar Kariyer Gelişim Merkezi’ne aşağıdaki tabloda belirtilen bilgileri bildirilmesi gerekmektedir. Eğitim programı ekte sunulmuştur.

 


Name/Adı

Surname/soyadı

Mobile/telefon

Email

1

 

 

 

 

 

Tarih: 08-09 Nisan ve 31 Mayıs-01 Haziran 2021

Yer: Siirt Üniversitesi Merkez Kampüsü KAPUM Kariyer Ofisi

Başvuru: Belirtilen e-posta ve Tel. No: aracılığı ile başvuru yapabilirsiniz.

Tel No: (484) 212 11 11/3990

e-posta: kariyer@siirt.edu.tr

 

  Ek 1: Eğitim Programı

 

 

1.Gün

2.Gün

Konu:

 

 

1.oturum

09:30-10:45

75’

Açılış:

·    Kayıt ve katılımcılarla tanışma

·    Etkili kariyer danışmanlığının temelini oluşturan başlıca klasik ve modern kavramlar

Yeterlilikleri oluşturan danışman yetkinlikleri, spesifik bilgiler, beceriler ve kişisel özellikler

 

 

10:45-11:00

15’

Çay/Kahve Arası

Çay/Kahve Arası

2.oturum

11:00-12:30

90’

Kariyer rehberliği ve danışmanlığının bileşenlerinin tanımlanması

·    Farklı bileşenler: Günümüzde eğitim ve meslekler alanında rehberliğin çerçevesi, özellikleri ve bağlantılı zorluklar

·    Meslekler sınıflandırması metodolojisi ve genel meslek gruplarının tanımlanması

CDI (kariyer gelişim envanteri) sonuçlarının yorumlanması için danışmanlık araçları

·        Tanılama modelleri

·        Görüşme sürecinin yönetilmesine yönelik becerilerin geliştirilmesi ve kişilerarası iletişimin rolü

·        Öğrencilerin güçlendirilmesi amacıyla eylem planı hazırlanması

 

12:30-13:30

60’

Öğle Yemeği

Öğle Yemeği

3.oturum

13:30-15:30

120’

à Çalışma grupları

·    TRC3 projesinde meslek örnekleri

·    İş tanımı ve iş arayanların özellikleri (eşleştirme egzersizi)

Misafir konuşmacı İŞKUR’un kurumda kullanılan rehberlik sisteminin özellikleri hakkında bilgi vermesi:

• Etkili eşleştirme • Yenilikçi ‘kullanıcı profili çıkarma’ çalışması • Karma danışmanlık

Katılımcıların soru ve cevapları

 

15:30-16:00

30’

Çay/Kahve Arası

Çay/Kahve Arası

4.oturum

16:00-17:30

90’

-        Genel oturumda grupların sunum yapması

İyi uygulama örnekleri:

·    Uluslararası örnekler

àÇalışma grupları

“Mevcut zorluklar”: Kariyer rehberliği ve eğitim ve istihdam politikası. Mevcut duruma ilişkin GZFT.

 

 

3.gün

4.gün

Konu:

 

 

1.oturum

09:30-10:45

75’

Kariyer rehberliği sürecinde iletişim.

·        Kariyer oturumuna hazırlık, farkındalık faaliyetleri ve araştırma aşamalarında iletişim becerileri

·        Sözlü ve sözsüz iletişim

·        Kalıp yargılar ve önyargılar.

Başarılı kariyer rehberliği ve danışmanlığı programlarının temel bileşenleri; kariyer merkezlerinin teşkilatlanması: iş akışları, üniversitenin birimleri ile kariyer merkezleri arasında görev dağılımı, açıklığa kavuşturulmamış hususlar

 

10:45-11:00

15’

Çay/Kahve Arası

Çay/Kahve Arası

2.oturum

11:00-12:30

90’

Yerel düzeyde kariyer rehberliği sistemlerinin iyileştirilmesinde bilgilendirme ve iletişimin rolü

İş arama desteği:

·        İşe yerleştirme, takip, danışma, yönlendirme, stajlar hakkında bilgilendirme, gençlere yönelik çıraklık programları, "işbaşında eğitim" (gözlem) ve mentörlük; özgeçmiş.

 

12:30-13:30

60’

Öğle Yemeği

Öğle Yemeği

3.oturum

13:30-15:30

120’

Yerel Düzeydeki uyumlu bir Kariyer Bilgi ve Rehberlik sisteminde paydaşların roller: ağ modeli, tek durak hizmet modeli, vb.

·        Görev matrisi oluşturma

Stratejik planlama ve performans ölçme

 

15:30-16:00

30’

Çay/Kahve Arası

Çay/Kahve Arası

4.oturum

16:00-17:30

90’

Kariyer rehberliği araçları:

- kariyer fuarları/ iş günleri, kariyer etkinliği, bilgilendirme, ağ, web sitesi.

Özet

Sonraki adımlar hakkında bilgi

Değerlendirme ve kapanış

Kariyer Araştırma Planlama ve Uygulama Merkezi - KAPUM
20.3.2021