SİİRT ÜNİVERSİTESİ KARİYER
ARAŞTIRMA PLANLAMA VE UYGULAMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE
1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Siirt Üniversitesi’ne bağlı olarak kurulan Siirt
Üniversitesi Kariyer Araştırma Planlama ve Uygulama Merkezinin amaçlarına,
faaliyetlerine, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve
çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE
2 – (1) Bu Yönetmelik, Siirt Üniversitesi Kariyer Araştırma Planlama ve
Uygulama Merkezinin amaçlarına, faaliyetlerine, yönetim organlarına, yönetim
organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE
3 – (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Kanunun 7 nci
maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14 üncü
maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE
4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a)
Danışma Kurulu: Merkezin danışma kurulunu,
b)
Merkez: Siirt Üniversitesi Kariyer Araştırma Planlama ve Uygulama Merkezini,
c) Müdür:
Merkezin Müdürünü,
ç)
Rektör: Üniversite Rektörünü,
d)
Senato: Üniversite Senatosunu,
e)
Üniversite: Siirt Üniversitesi’ni,
f)
Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amacı ve Faaliyet
Alanları
Merkezin
amacı
MADDE
5 – (1) Merkezin amaçları şunlardır:
a)
Üniversite öğrencilerinin kariyer planlaması ile ilgili çalışmalar yapmasını
sağlamak,
b)
Öğrenci ve mezunlarının iş yaşamında karşılaşabilecekleri sorunların çözümüne
yönelik bilimsel çalışmalar yapılmasını teşvik etmek,
c)
Öğrenci ve mezunların iş dünyasından gelen talepler doğrultusunda istihdam
edilebilme imkânlarını araştırmak,
ç)
Bu çalışmaların sonuçlarını ve bu alandaki birikimleri ilgili yerli ve yabancı
kuruluşlara aktararak bu kuruluşların gelişmelerine ve bölgesel kalkınmaya
katkıda bulunmak,
d)
Siirt Üniversitesi mezunları ve öğrencileri ile buluşmalar organize ederek
mezunlarla iletişimi sağlamak,
e)
Öğrencilerin istihdam edilebilirliklerini araştırmaya yönelik mesleki eğitim
imkanı sağlamak,
g) Öğrencileri
kariyer hedeflerini belirlemede etkili olabilecek profesyonellerle buluşturmak.
Merkezin faaliyet alanları
MADDE
6 – (1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a)
Kamu ve özel sektör kuruluşlarının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan kaynakları
ihtiyacının Üniversite’de öğrenim gören veya görmüş öğrenciler tarafından
karşılanmasını sağlamak amacıyla etkinlikler düzenlemek,
b)
Faaliyetleri ile ilgili konularda bültenler yayınlama, günlüklerdüzenleme vb.
etkinliklerle öğrencileri, mezunları, kurum ve kuruluşları bilgilendirmek,
c)
Öğrenciler ve mezunlar ile değişik sektörlerden çeşitli kuruluşları bir araya
getiren tanıtım toplantıları düzenlemek, öğrencilerin çeşitli alanlarda iş
tanımları, iş hayatı, mesleklerdeki kariyer imkânları ile ilgili bilgi
edinmelerini sağlamak; eleman talebinde bulunan şirketlerle mezunlar arasında
iletişim sağlamak,
ç)
Gerek seminerler, gerekse bireysel görüşmelerle öğrencilere iş arama teknikleri
konusunda bilgi vermek, etkin özgeçmiş yazma ve başarılı bir mülakat
geçirebilme konularında yardımcı olmak,
d)
Üniversitenin yüksek lisans ve doktora öğrenimi dâhil tüm birimlerinden mezun
olan öğrenciler için iş imkânları üzerinde çalışmak,
e)
Üniversite mezunlarının Üniversite sonrası yaşamlarında da birbirleriyle
işbirliği, dayanışma ve ilişki içerisinde bulunmaları için çeşitli faaliyetler
düzenleyerek katkıda bulunmak,
f)
İnsan kaynakları veri tabanı oluşturmak,
g)
Kişisel gelişim semineri vermek ve işletme tanıtım amaçlı geziler organize
etmek.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları ve
Görevleri, Kariyer Temsilcileri
Merkezin
yönetim organları
MADDE
7 – (1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a)
Müdür,
b)
Müdür yardımcıları,
c)
Yönetim Kurulu,
ç)
Danışma Kurulu.
Müdür
MADDE
8 – (1) Müdür, Üniversite’nin aylıklı ve devamlı statüdeki öğretim üyeleri
arasından Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilir. Müdürün altı
aydan fazla görevi başında bulunmaması halinde, görevi kendiliğinden sona erer.
Süresi dolan müdür aynı usulle tekrar görevlendirilebilir.
(2)
Müdürün önerisi ile Üniversite öğretim elemanları arasından en fazla iki kişi
Rektör tarafından müdür yardımcısı olarak görevlendirilir. Müdür yardımcısı,
müdürün vereceği görevleri yerine getirir ve yokluğunda ona vekâlet eder. Müdür
yardımcısının altı aydan fazla görevi başında bulunmaması halinde, görevi
kendiliğinden sona erer.
(3)
Müdür ve vekâlet görevini yerine getiren yardımcıları kendileri ile ilgili konularda
yönetim kurulunda oy kullanamaz. Müdür yardımcıları oy hakkı olmadan Yönetim
Kurulu başkanının izni ile Yönetim Kurulu toplantılarına katılırlar.
Müdürün görevleri
MADDE
9 – (1) Müdür, Merkez’i temsil eder ve aşağıda belirtilen görevleri yapar:
a)
Yönetim kurulunun kararlarını bu yönetmelik çerçevesinde uygulamak,
b)
Merkez bünyesinde oluşturulan çalışma gruplarının faaliyetlerini düzenlemek,
yürütmek ve denetlemek,
c)
Yurtiçinde ve yurtdışında ilgili diğer kariyer merkezleri ve kamu ve özel
sektör kuruluşlarının insan kaynakları birimleri ile işbirliği yapmak,
ç)
Merkezin faaliyetleri ile ilgili olarak her yılın ilk üç ayı içinde yönetim
kuruluna rapor sunmak.
a) Merkezi
temsil etmek,
b) Her yılın
Ocak ayının ikinci haftasının son iş günü yıllık çalışma program taslağını ve
tahmini bütçe önerisini hazırlamak ve Yönetim Kurulu kararıyla Rektörlük
onayına sunmak,
c) Her yılın
Aralık ayının ikinci haftasının son iş gününe kadar ya da Rektörün isteği
üzerine, talebin geldiği tarihten itibaren 15 gün içerisinde Merkezin genel
durumu ve işleyişi hakkındaki yıllık çalışma raporunu hazırlamak ve Yönetim
Kurulu kararı ile Rektörlük onayına sunmak,
ç) Gerekli
durumlarda Danışma kurullarının, Merkez birimlerinin, koordinasyon/çalışma
gruplarının oluşturulması için Yönetim Kuruluna öneride bulunmak ve Yönetim
Kurulu kararıyla Rektörlük onayına sunmak,
d) Gerekli
durumlarda Merkez birimleri, koordinasyon ve/veya çalışma gruplarının
çalışmalarının uyumlu bir şekilde yürütülebilmesi için bir Koordinatör
görevlendirmek, e) Yönetim ve Danışma kurullarının periyodik toplantılarının
yanı sıra gerekli hallerde yapılacak toplantılar için gündem maddelerini
oluşturmak, bu kurulları toplantıya çağırmak ve bunlara başkanlık etmek, bu
kurulların kararları ile çalışma programının ve Merkezin diğer çalışmalarının
Merkezin amaçları doğrultusunda yürütülmesini sağlamak,
f) Merkeze
bağlı birimlerin veya koordinasyon/çalışma gruplarının ve idari personelin
düzenli ve etkin çalışmasını sağlamak,
g) Merkez ile
Üniversitenin tüm birimleri ve dış paydaş birimleri arasında Merkezin amaçları
doğrultusunda iş birliğini sağlamak,
ğ) Merkezin
faaliyet alanları kapsamında yer alan ulusal ve uluslararası tüm etkinliklere
Merkezin temsilcisi olarak katılmak veya Merkezi temsil edecek personeli
görevlendirmek,
h) Gerekli
durumlarda dış paydaşlardan ihtiyaç duyulan alanlarda ilgili bilim insanı,
araştırmacı, uzman, eğitimci, sanatçı, idari ve teknik personelin
görevlendirilmesi için Yönetim Kurulu kararı ile Rektörlüğe öneride bulunmak,
ı) Gerekli
durumlarda Merkezde görev yapacak, yarı-zamanlı, tam-zamanlı, gönüllü uzmanlar
ve stajyer öğrencileri belirlemek ve görevlendirmek için Yönetim Kurulu kararı
ile Rektörlüğe öneride bulunmak,
i) Bir yıl
içinde verilecek hizmetleri, yapılacak tüm etkinlikleri, bu hizmet ve
etkinliklerde görev alacak kişileri belirlemek ve Yönetim Kurulu kararıyla
Rektörlük onayına sunmak, j) Merkezin ödenek ve akademik, sanatçı, idari ve
teknik personel kadro ihtiyaçlarını gerekçesi ile birlikte Yönetim Kurulu
kararı ile Rektörlüğe bildirmek
Yönetim kurulu
MADDE
10 – (1) Yönetim Kurulu; müdür, müdür yardımcıları ve müdürün önerisi ile
Üniversite öğretim elemanları arasından görevlendirilen 3 öğretim elemanı olmak
üzere toplam 6 üyeden oluşur. Yönetim Kurulu üyelerinin görev süresi üç yıldır.
(2)
Yönetim Kurulu başkanı, yönetim kurulu üyelerinden birisini yönetim kurulu
başkan yardımcısı olarak görevlendirir. Kurulun süresi biten üyeler yeniden
görevlendirilebilir. Yönetim Kurulu salt çoğunluk ile toplanır ve katılanların
oy çokluğu ile karar alınır. Oyların eşitliği durumunda yönetim kurulu
başkanının oyu yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır.
(3)
Ayrılma nedeni ile boş kalan yönetim kurulu üyeliği için kalan süreyi
tamamlamak üzere yeni bir üye görevlendirilir. Süresi bitmeden ayrılan üyeler
veya üç aydan fazla yurtdışında görevlendirilen üyelerin yerine yenileri
görevlendirilir.
Yönetim kurulunun görevleri
MADDE
11 – (1) Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:
a)
Müdürün çağrısı üzerine, yılda en az iki defa üyelerin salt çoğunluğu ile
olağan olarak toplanmak ve kararları oy çokluğu ile almak,
b)
Akademik takvim yılının başında çalışma gruplarından gelen önerileri ve
raporları değerlendirmek, ilgili konularda bir yıllık yazılı çalışma programı
hazırlamak ve gerekli kararları almak,
c)
Her faaliyet dönemi sonunda Merkez tarafından hazırlanacak olan faaliyet
raporunu görüşüp kabul ettikten sonra sonucu Rektörlüğe sunmak,
ç)
Kuruluş amaçları doğrultusunda Merkez’in yönetimi ve çalışmaları ile ilgili
kararları almak,
d)
Merkez bünyesinde kurulacak çalışma gruplarını ve bu gruplarda
görevlendirilecek adaylar ile ilgili Müdürün önerilerini inceleyip karara
bağlamak,
e)
Merkez’in idari ve teknik kadro ihtiyaçlarını tespit etmek ve bu kadrolara
yapılacak görevlendirmeler ile ilgili Müdürlük önerilerini inceleyip karara
bağlamak,
f)
Öğrenci ve mezunların kariyerlerini planlamalarında, onlara iş imkânlarının
araştırılmasında ve iş yaşamıyla ilgili iletişimin sağlanmasında kararlar
almak,
g)
Müdürün getireceği diğer konuları görüşüp karara bağlamak.
Danışma kurulu
MADDE
12 – (1) Danışma Kurulu, Üniversite öğretim elemanları, mezunları ve Merkezin
faaliyetleri ile ilgili kuruluş temsilcileri arasından yönetim kurulunca
önerilen ve üç yıl için görevlendirilen toplam yedi üyeden oluşur.
(2)
Danışma Kurulu üyeleri, görevlendirildikleri tarihten itibaren en geç bir ay
içinde toplanarak bir başkan, başkan yardımcısı ve raportör belirler.
Danışma kurulunun görevleri
MADDE
13 – (1) Danışma Kurulu, başkanının çağrısı üzerine yılda en az iki kere
toplanır. Danışma Kurulunun görevleri; Merkez faaliyetleri ile ilgili
değerlendirmeler yapmak, önerilerde bulunmak, gerektiğinde Merkez’in yurtiçi ve
yurtdışı yayın, eğitim, araştırma ve uygulama gibi faaliyet alanları ile ilgili
danışma komisyonları oluşturmaktır.
Kariyer temsilcileri/Danışmanları
MADDE
14 – (1) Merkezin işlevselliğini artırmak, öğrenci ve mezunlarla doğrudan
iletişim kurabilmek amacı ile Üniversite’nin tüm birimlerinden birer kişi,
kariyer temsilcisi olarak görevlendirilir.
(2)
Kariyer temsilcileri, görev yaptıkları birimlerde öğrencilerin kariyer
gelişimleri konusunda etkin destek hizmeti verir, bilgilendirici seminer, panel
ve konferanslar düzenlenmesi konusunda çalışma yapar, öğrencilerin staj/iş
taleplerini Merkez’in veri tabanına gönderilmek üzere kayda alır.
Kariyer
danışmanlarının görevleri şunlardır:
a) Merkezin
amaçları doğrultusunda öğrencilerin kariyer gelişimlerine destek olmak ve
onlara danışmanlık hizmeti vermek,
b) Uzman
oldukları alanlarda Yönetim Kuruluna proje önerisinde bulunmak ve uygun
görüldüğü takdirde bunların hayata geçirilmesi için çalışmalar yapmak, özel ve
resmi kurum ve kuruluşlar, sivil toplum kuruluşları, vakıflar ve mezunlar
derneği gibi paydaşlarla ilgili işbirliklerinin geliştirilmesini sağlamak,
c) Uzman
oldukları alanlarla ilgili olarak, öğrenciler için staj ve iş olanaklarını
araştırmak,
ç) Yönetim
Kurulunun çalışmalarına katkıda bulunmak.
d)
Öğrencilerin, mezunların ve çalışanların kişisel gelişimlerine destek vermek.
e) Öğrencilere
ve mezunlara etkin özgeçmiş yazma konusunda yardımcı olmak.
f) Öğrencilere
ve mezunlara yönelik mülakat provaları etkinlikleri düzenlemek.
g) Öğrencilere
ve mezunlara kariyer danışmanlığı yapmak.
ğ) Öğrencilerin
ve mezunların iş hayatına hazırlanmasını sağlamak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Harcama yetkilisi
MADDE 15 - (1)
Merkezin gerçekleştirme görevlisi Müdür, harcama yetkilisi Rektör’dür.
Merkezin gelirleri
Madde 16- (1)
Merkezin gelirleri şunlardır:
a) Üniversite
bütçesinden tahsis edilen ödenekler,
b) Döner
Sermaye gelirleri,
c) Merkeze
yapılacak her türlü bağış,
ç) Merkez
tarafından hazırlanan rapor, proje ve yayınlardan sağlanan gelirler.
Merkezin giderleri
Madde 17- (1)
Merkezin giderleri şunlardır:
a) Merkezin
amaçları doğrultusunda gerekli faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için yapılacak
giderler,
b) Yönetim ve
personel giderleri,
c) Yönetim
Kurulu kararı ile yapılacak diğer harcamalar.
Merkez bütçesi
Madde 18- (1)
Merkez bütçesi, Yönetim Kurulu tarafından yıllık bütçe takvimine göre
hazırlanarak, Rektörlüğe sunulur.
Döner sermaye
Madde 19- (1)
Merkezin Döner Sermaye kapsamındaki hizmetlerinde ilgili mevzuat hükümleri
uygulanır.
Hüküm bulunmayan haller
Madde 20- (1)
Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde ilgili diğer mevzuat hükümleri
uygulanır.
Yürürlük
MADDE 21 – (1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE
22 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Siirt Üniversitesi Rektörü yürütür.