e- Ticaret Eğitimi
Üniversitemiz bünyesinde Kariyer Araştırma, Planlama ve Uygulama Merkezi(KAPUM)
koordinatörlüğünde Dicle Kalkınma Ajansı'nın yürüttüğü AB Projesi kapsamında ‘TRC3
Bölgesi’nde Genç İstihdamının Teşviki için Teknik Destek Projesi’ kapsamında 15-19 yaş
arası gençlerin mesleki becerilerini artırmak ve işgücü piyasasına entegrasyonlarını
geliştirmek amacıyla 26 Temmuz-3 Ağustos tarihleri arasında e-Ticaret Eğitimi verilecektir.
Eğitime https://gencistihdam.org/egitimler/faaliyet-kodu-1-1-3-3-e-
ticaret-egitimi-26-temmuz-3-agustos-2021-siirt/ linkini kullanarak başvuru yapabilirsiniz.
Eğitim Programı:
Bölüm
adı: E-TİCARET ALTYAPISI | 1.
Gün |
01 | Oturum | 1 |
02 | Öğrenme amaçları | §
Konu/
yöntemler/ program hakkında bilgi sahibi olmak §
E-ticaret
kavramlarının, söz konusu şirketlere uygulanmasına ilişkin bilgileri edinmek §
E-ticaretin
destek işlevlerini ve iş avantajlarını anlamak §
E-ticaret
altyapısına aşinalık kazanmak §
Alandaki yeni
gelişmelerin farkında olmak |
03 | Öğrenme içeriği (özet) | §
E-ticaret teknikleri, gerekli beceriler ve pazardaki
fırsatlar hakkında bilgi sahibi olunması §
İş avantajlarının keşfedilmesi § İş modellerinde e-ticaret kullanıldığında
gelişme trendleri ve fırsatlar § Destekleyici araçlar: Müttefik kim? |
§
Grup Çalışması
Egzersiz 1: E-ticaretin farklı sektörlere uygulanması: İmalat,
hizmet, perakende satış vb. |
Grup Çalışması çıktıları (Çalışma Grubu,
raporlama için iki sözcü belirler): §
İş
modellerinde e-ticaretin fark yaratacağı iş fikirlerinin belirlenmesi |
04 | Didaktik/öğretim yöntemleri | Sunum/videolar/buz kırıcılar / fikir üretme yöntemleri: beyin fırtınası Tartışma yöntemleri: Tartışma / vaka çalışması / alıştırmalar / grup
çalışmaları |
05 | Materyaller/ basılı materyaller | §
Power Point sunumları §
E- TİCARET El
Kitabı §
Diğer destekleyici
belgeler (eğitim notları) |
06 | Öğretime yardımcı araçlar | §
Multimedya
projektörü / flipchart / mantar pano, tahta §
Keçeli
kalemler, tahta kalemleri, renkli kalemler vb. |
07 | Çıktılar/ öğrenme çıktıları | §
E-ticaretin
temellerinin ve öneminin anlaşılması §
E-ticaretin
faydaları nasıl okunur §
E-ticaretin
katma değer sağladığı iş modeli nasıl tespit edilir |
08 | Çıktıların değerlendirilmesi | İki tür değerlendirme gerçekleştirilecektir: §
Eğitim
sırasında: Gözlem, tartışma (eğiticiler) §
7 günlük
eğitimin sonunda: Katılımcıların doldurdukları geri bildirim formları (eğitim
içeriğinin, öğretim yöntemlerinin, eğitici becerilerinin, eğitim
materyallerinin, eğitim organizasyonunun vb. değerlendirmesi) |
| | | |
Bölüm
adı: E-ticaret iş ve pazarlama stratejileri
|
2. ve 3. Gün
|
01
|
Oturum
|
2 - 3
|
02
|
Öğrenme hedefleri
|
§
E-ticarette
bir pazar stratejisinin temel bileşenlerini anlamak
§
E-ticaretin,
şirketlerin nasıl organize oldukları ve piyasada nasıl davrandıklarına olan
etkisini değerlendirmek
|
03
|
Öğrenme içeriği (özet)
|
§
Pazarlamaya Genel Bakış ve Pazarlama Amaçları
§
Online Pazarlamanın Faydaları, Başarılı Online
Pazarlama Örnekleri
§
Online Pazarlama Stratejileri
§
E-Ticarette Büyümeyi Sağlayan ve Engel Olan
Unsurlar
§
Ürünü Seçme ve Konumlandırma, Hedef Pazarını
Belirleme
|
§
Grup Çalışması
Egzersiz:
Pazarlama planı ilkelerinin, e-ticaret alanına
uygulanması
|
Grup Çalışması çıktıları (Çalışma Grubu,
raporlama için iki sözcü belirler):
|
04
|
Didaktik/ öğretim yöntemleri
|
Sunum/videolar/buz kırıcılar / fikir üretme yöntemleri: beyin fırtınası
Tartışma yöntemleri: Tartışma / vaka çalışması / alıştırmalar / grup
çalışmaları
|
05
|
Materyaller/ basılı materyaller
|
§
Power Point sunumları
§
E-TİCARET El
Kitabı
§
Diğer
destekleyici belgeler (eğitim notları)
|
06
|
Öğretime yardımcı araçlar
|
§
Multimedya
projektörü / flipchart / mantar pano, tahta
§
Keçeli
kalemler, tahta kalemleri, renkli kalemler vb.
|
07
|
Çıktılar/ öğrenme çıktıları
|
§
Tedarik
zincirleri dâhil olmak üzere e-ticaret pazarları ve işlemlerinin
değerlendirilmesi
|
08
|
Çıktıların değerlendirilmesi
|
İki tür değerlendirme gerçekleştirilecektir:
§
Eğitim
sırasında: Gözlem, tartışma (eğiticiler)
§
7 günlük
eğitimin sonunda: Katılımcıların doldurdukları geri bildirim formları (eğitim
içeriğinin, öğretim yöntemlerinin, eğitici becerilerinin, eğitim
materyallerinin, eğitim organizasyonunun vb. değerlendirmesi)
|
|
|
|
|
Bölüm adı:
E-ticaret süreç zinciri
|
4. Gün
|
01
|
Oturum
|
4
|
02
|
Öğrenme hedefleri
|
§
Siparişten
teslime kadarki süreci tasarlamak
§
E-ticaret
motoru farklılıkları, ödeme yöntemleri ve depolama olanaklarındaki farklı
seçenekleri anlamak
§
E-ticarette
tedarik zinciri kavramına aşinalık kazanmak
|
03
|
Öğrenme içeriği (özet)
|
§ Siparişten teslime kadarki süreç
§ Depolama
§ Malzeme akışı
§ Nakit akışı
§ Bilgi akışı
|
§
Grup Çalışması
Egzersiz:
Süreç akışı diyagramlarının kullanılması
|
Grup Çalışması çıktıları (Çalışma Grubu,
raporlama için iki sözcü belirler):
|
04
|
Didaktik/ öğretim yöntemleri
|
Sunum/ tartışma yöntemleri: Tartışma / vaka çalışması / alıştırmalar/
grup çalışmaları
|
05
|
Materyaller/ basılı materyaller
|
§
Power Point sunumları
§
E-TİCARET El
Kitabı
§
Destekleyici
diğer belgeler (eğitim notları)
|
06
|
Öğretime yardımcı araçlar
|
§
Multimedya
projektörü / flipchart / mantar pano, tahta
§
Keçeli
kalemler, tahta kalemleri, renkli kalemler vb.
|
07
|
Çıktılar/ öğrenme çıktıları
|
§
İş süreci akış
şemasının anlaşılması
§
E-ticaret
faaliyetlerinin başarılı bir şekilde işlemesi ve yönetimi için gerekli dokuz
süreç: • Erişim kontrolü ve güvenlik• Profilleme ve kişiselleştirme • Arama
yapma yönetimi• İçerik yönetimi• Katalog yönetimi• Ödeme • İş akışı yönetimi
|
08
|
Çıktıların değerlendirilmesi
|
İki tür değerlendirme gerçekleştirilecektir:
§
Eğitim
sırasında: Gözlem, tartışma (eğiticiler)
§
7 günlük
eğitimin sonunda: Katılımcıların doldurdukları geri bildirim formları (eğitim
içeriğinin, öğretim yöntemlerinin, eğitici becerilerinin, eğitim
materyallerinin, eğitim organizasyonunun vb. değerlendirmesi)
|
|
|
|
|
Bölüm adı:
E-ticaret güvenliği ve ödeme sistemleri
|
5. Gün
|
01
|
Oturum
|
5
|
02
|
Öğrenme hedefleri
|
§
Tüketicinin
korunması, verilerin korunması, siber suçların takibine ilişkin temel
ilkeleri analiz etmek
§
Siber güvenlik
ve ödemelerle ilgili yasal düzenlemelere aşinalık kazanmak
§
Ödeme
sistemlerinde bankacılık ve bankacılık dışı çözümler hakkında bilgi sahibi
olmak
|
03
|
Öğrenme içeriği (özet)
|
§
Güvenlik
politikası nasıl oluşturulur
§
Elektronik
sözleşmelerin ve web sözleşmelerinin oluşturulması, sanal işletmelerin
oluşturulması,
§
Elektronik ve
web sözleşmelerinin oluşturulması, sanal işletmelerin oluşturulması, aracılık
yükümlülüğü, sistem ve işlem güvenliği gerekliliği ve siber suçlar gibi
internet işlemlerinden kaynaklanan başlıca hukuki sorunlar
§
Kişisel
verilerin korunması
§
Ödeme
sistemleri
|
04
|
Didaktik/ öğretim yöntemleri
|
Sunum / tartışma yöntemleri: Tartışma / vaka çalışması
|
05
|
Materyaller/ Basılı materyaller
|
§
Power Point sunumları
§
E-TİCARET El
Kitabı
§
Diğer
destekleyici belgeler (mevzuat)
|
06
|
Öğretime yardımcı araçlar
|
§
Multimedya
projektörü / flipchart / mantar pano, beyaz tahta
§
Keçeli
kalemler, tahta kalemleri, renkli kalemler vb.
|
07
|
Çıktılar/ Öğrenme çıktıları
|
§
Çevrimiçi
ticareti yapılacak ürün ve hizmetlerin sözleşmesinde yer alan yasal hususların
anlaşılması
§
Güvenlik,
verilerin korunması ve ödeme sistemlerine ilişkin içerikler hakkında bilgi
sahibi olunması.
|
08
|
Çıktıların değerlendirilmesi
|
İki tür değerlendirme gerçekleştirilecektir:
§
Eğitim
sırasında: Gözlem, tartışma (eğiticiler)
§
7 günlük
eğitimin sonunda: Katılımcıların doldurdukları geri bildirim formları (eğitim
içeriğinin, öğretim yöntemlerinin, eğitici becerilerinin, eğitim
materyallerinin, eğitim organizasyonunun vb. değerlendirmesi)
|
|
|
|
|
Bölüm adı:
E-Ticarette Etik ve Hukuki Boyutları
|
6. Gün
|
01
|
Oturum
|
6
|
02
|
Öğrenme hedefleri
|
§
Güvenlik ve
güvenin, e-ticaretin temelinde yer aldığını anlamak
§
Hesap
verilebilirlik ve yükümlülüğü anlamak.
|
03
|
Öğrenme içeriği (özet)
Didaktik/ öğretim yöntemleri
Materyaller/ Basılı materyaller
|
§
E-ticaretteki
temel etik konular
§
Gönüllü etik
kuralların oluşturulması
§
Telif hakkı (fikri
mülkiyetin korunması)
§ Kurumsal sosyal
sorumluluklar
§ İade politikası
|
§
Grup Çalışması
Egzersiz: VAKA ÇALIŞMALARI analizi
|
Grup Çalışması çıktıları (Çalışma Grubu,
raporlama için iki sözcü belirler):
|
04
|
Öğretime yardımcı araçlar
|
Sunum/ beyin fırtınası / tartışma/ vaka çalışması / grup çalışması
|
05
|
Çıktılar/ Öğrenme çıktıları
|
§
Power Point sunumları
§
E-TİCARET El
Kitabı
§
Diğer
destekleyici belgeler (eğitim notları)
|
06
|
Çıktıların değerlendirilmesi
|
§
Multimedya
projektörü / flipchart / mantar pano, beyaz tahta
§
Keçeli
kalemler, beyaz tahta kalemleri, renkli kalemler vb.
|
07
|
Oturum
|
§
Yasal
Yükümlülükler, Sorumluluklar ve Sözleşme koşullarının anlaşılması
§
Müşteriye ait
kişisel bilgi ve verilerin korunması ile ilgili yükümlülükler
§
Elektronik
işlemlerin güvenliğinin sağlanması ve dolandırıcılığa karşın önlemlerin
alınması
|
08
|
Öğrenme hedefleri
|
İki tür değerlendirme gerçekleştirilecektir:
§
Eğitim
sırasında: gözlem, tartışma (eğiticiler)
§
7 günlük
eğitimin sonunda: Katılımcıların doldurdukları geri bildirim formları (eğitim
içeriğinin, öğretim yöntemlerinin, eğitici becerilerinin, eğitim
materyallerinin, eğitim organizasyonunun vb. değerlendirmesi)
|
|
|
|
|
Bölüm adı:
PANEL
|
7. Gün
|
01
|
Oturum
|
7
|
02
|
Öğrenme hedefleri
|
§
Genel bir
fikre sahip olmak ve e-ticaret yapan deneyimli iş insanlarıyla doğrudan
iletişim kurmak
|
03
|
Öğrenme içeriği (özet)
|
§ Doğrudan alandan
geri bildirimlerin alınması
|
04
|
Didaktik/ öğretim yöntemleri
|
Sunum/ beyin fırtınası / tartışma
|
05
|
Materyal/ Basılı materyaller
|
§
Power Point sunumları
|
06
|
Öğretime yardımcı araçlar
|
§
Multimedya
projektörü/ flipchart
|
07
|
Çıktılar/ Öğrenme çıktıları
|
§
Deneyim
paylaşımı
|
08
|
Çıktıların değerlendirilmesi
|
İki tür değerlendirme gerçekleştirilecektir:
§
Eğitim
sırasında: gözlem, tartışma (eğiticiler)
§
7 günlük
eğitimin sonunda: Katılımcıların doldurdukları geri bildirim formları (eğitim
içeriğinin, öğretim yöntemlerinin, eğitici becerilerinin, eğitim
materyallerinin, eğitim organizasyonunun vb. değerlendirmesi)
|
|
|
|
|
Dr. Öğr. Üyesi HALİT KIRIKTAŞ (0484) 212-1111 / 3990
Kariyer Araştırma Planlama ve Uygulama Merkezi - KAPUM
14.7.2021