SİİRT ÜNİVERSİTESİ
KARİYER ARAŞTIRMA PLANLAMA VE UYGULAMA
MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam,
Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE
1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Siirt Üniversitesi’ne bağlı olarak kurulan Siirt
Üniversitesi Kariyer Araştırma Planlama ve Uygulama Merkezinin amaçlarına,
faaliyetlerine, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve
çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE
2 – (1) Bu Yönetmelik, Siirt Üniversitesi Kariyer Araştırma Planlama ve
Uygulama Merkezinin amaçlarına, faaliyetlerine, yönetim organlarına, yönetim
organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE
3 – (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Kanunun 7 nci
maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14 üncü
maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE
4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a)
Danışma Kurulu: Merkezin danışma kurulunu,
b) Merkez: Siirt
Üniversitesi Kariyer Araştırma Planlama ve Uygulama Merkezini,
c) Müdür:
Merkezin Müdürünü,
ç)
Rektör: Üniversite Rektörünü,
d)
Senato: Üniversite Senatosunu,
e)
Üniversite: Siirt Üniversitesi’ni,
f)
Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amacı ve
Faaliyet Alanları
Merkezin
amacı
MADDE
5 – (1) Merkezin amaçları şunlardır:
a)
Üniversite öğrencilerinin kariyer planlaması ile ilgili çalışmalar yapmasını
sağlamak,
b)
Öğrenci ve mezunlarının iş yaşamında karşılaşabilecekleri sorunların çözümüne
yönelik bilimsel çalışmalar yapılmasını teşvik etmek,
c)
Öğrenci ve mezunların iş dünyasından gelen talepler doğrultusunda istihdam
edilebilme imkânlarını araştırmak,
ç)
Bu çalışmaların sonuçlarını ve bu alandaki birikimleri ilgili yerli ve yabancı
kuruluşlara aktararak bu kuruluşların gelişmelerine ve bölgesel kalkınmaya
katkıda bulunmak,
d)
Siirt Üniversitesi mezunları ve öğrencileri ile buluşmalar organize ederek
mezunlarla iletişimi sağlamak,
e)
Öğrencilerin istihdam edilebilirliklerini araştırmaya yönelik mesleki eğitim
imkanı sağlamak,
g) Öğrencileri kariyer
hedeflerini belirlemede etkili olabilecek profesyonellerle buluşturmak.
Merkezin faaliyet
alanları
MADDE
6 – (1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a)
Kamu ve özel sektör kuruluşlarının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan kaynakları
ihtiyacının Üniversite’de öğrenim gören veya görmüş öğrenciler tarafından
karşılanmasını sağlamak amacıyla etkinlikler düzenlemek,
b)
Faaliyetleri ile ilgili konularda bültenler yayınlama, günlüklerdüzenleme vb.
etkinliklerle öğrencileri, mezunları, kurum ve kuruluşları bilgilendirmek,
c)
Öğrenciler ve mezunlar ile değişik sektörlerden çeşitli kuruluşları bir araya
getiren tanıtım toplantıları düzenlemek, öğrencilerin çeşitli alanlarda iş
tanımları, iş hayatı, mesleklerdeki kariyer imkânları ile ilgili bilgi
edinmelerini sağlamak; eleman talebinde bulunan şirketlerle mezunlar arasında
iletişim sağlamak,
ç)
Gerek seminerler, gerekse bireysel görüşmelerle öğrencilere iş arama teknikleri
konusunda bilgi vermek, etkin özgeçmiş yazma ve başarılı bir mülakat
geçirebilme konularında yardımcı olmak,
d)
Üniversitenin yüksek lisans ve doktora öğrenimi dâhil tüm birimlerinden mezun
olan öğrenciler için iş imkânları üzerinde çalışmak,
e)
Üniversite mezunlarının Üniversite sonrası yaşamlarında da birbirleriyle
işbirliği, dayanışma ve ilişki içerisinde bulunmaları için çeşitli faaliyetler
düzenleyerek katkıda bulunmak,
f)
İnsan kaynakları veri tabanı oluşturmak,
g)
Kişisel gelişim semineri vermek ve işletme tanıtım amaçlı geziler organize
etmek.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim
Organları ve Görevleri, Kariyer Temsilcileri
Merkezin
yönetim organları
MADDE
7 – (1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a)
Müdür,
b)
Müdür yardımcıları,
c)
Yönetim Kurulu,
ç)
Danışma Kurulu.
Müdür
MADDE
8 – (1) Müdür, Üniversite’nin aylıklı ve devamlı statüdeki öğretim üyeleri
arasından Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilir. Müdürün altı
aydan fazla görevi başında bulunmaması halinde, görevi kendiliğinden sona erer.
Süresi dolan müdür aynı usulle tekrar görevlendirilebilir.
(2)
Müdürün önerisi ile Üniversite öğretim elemanları arasından en fazla iki kişi
Rektör tarafından müdür yardımcısı olarak görevlendirilir. Müdür yardımcısı, müdürün
vereceği görevleri yerine getirir ve yokluğunda ona vekâlet eder. Müdür
yardımcısının altı aydan fazla görevi başında bulunmaması halinde, görevi
kendiliğinden sona erer.
(3)
Müdür ve vekâlet görevini yerine getiren yardımcıları kendileri ile ilgili
konularda yönetim kurulunda oy kullanamaz. Müdür yardımcıları oy hakkı olmadan
Yönetim Kurulu başkanının izni ile Yönetim Kurulu toplantılarına katılırlar.
Müdürün görevleri
MADDE
9 – (1) Müdür, Merkez’i temsil eder ve aşağıda belirtilen görevleri yapar:
a)
Yönetim kurulunun kararlarını bu yönetmelik çerçevesinde uygulamak,
b)
Merkez bünyesinde oluşturulan çalışma gruplarının faaliyetlerini düzenlemek,
yürütmek ve denetlemek,
c)
Yurtiçinde ve yurtdışında ilgili diğer kariyer merkezleri ve kamu ve özel
sektör kuruluşlarının insan kaynakları birimleri ile işbirliği yapmak,
ç)
Merkezin faaliyetleri ile ilgili olarak her yılın ilk üç ayı içinde yönetim
kuruluna rapor sunmak.
a)
Merkezi temsil etmek,
b)
Her yılın Ocak ayının ikinci haftasının son iş günü yıllık çalışma program
taslağını ve tahmini bütçe önerisini hazırlamak ve Yönetim Kurulu kararıyla
Rektörlük onayına sunmak,
c)
Her yılın Aralık ayının ikinci haftasının son iş gününe kadar ya da Rektörün
isteği üzerine, talebin geldiği tarihten itibaren 15 gün içerisinde Merkezin
genel durumu ve işleyişi hakkındaki yıllık çalışma raporunu hazırlamak ve
Yönetim Kurulu kararı ile Rektörlük onayına sunmak,
ç)
Gerekli durumlarda Danışma kurullarının, Merkez birimlerinin,
koordinasyon/çalışma gruplarının oluşturulması için Yönetim Kuruluna öneride
bulunmak ve Yönetim Kurulu kararıyla Rektörlük onayına sunmak,
d)
Gerekli durumlarda Merkez birimleri, koordinasyon ve/veya çalışma gruplarının
çalışmalarının uyumlu bir şekilde yürütülebilmesi için bir Koordinatör
görevlendirmek, e) Yönetim ve Danışma kurullarının periyodik toplantılarının
yanı sıra gerekli hallerde yapılacak toplantılar için gündem maddelerini
oluşturmak, bu kurulları toplantıya çağırmak ve bunlara başkanlık etmek, bu
kurulların kararları ile çalışma programının ve Merkezin diğer çalışmalarının
Merkezin amaçları doğrultusunda yürütülmesini sağlamak,
f)
Merkeze bağlı birimlerin veya koordinasyon/çalışma gruplarının ve idari personelin
düzenli ve etkin çalışmasını sağlamak,
g)
Merkez ile Üniversitenin tüm birimleri ve dış paydaş birimleri arasında
Merkezin amaçları doğrultusunda iş birliğini sağlamak,
ğ)
Merkezin faaliyet alanları kapsamında yer alan ulusal ve uluslararası tüm etkinliklere
Merkezin temsilcisi olarak katılmak veya Merkezi temsil edecek personeli
görevlendirmek,
h)
Gerekli durumlarda dış paydaşlardan ihtiyaç duyulan alanlarda ilgili bilim
insanı, araştırmacı, uzman, eğitimci, sanatçı, idari ve teknik personelin görevlendirilmesi
için Yönetim Kurulu kararı ile Rektörlüğe öneride bulunmak,
ı)
Gerekli durumlarda Merkezde görev yapacak, yarı-zamanlı, tam-zamanlı, gönüllü
uzmanlar ve stajyer öğrencileri belirlemek ve görevlendirmek için Yönetim
Kurulu kararı ile Rektörlüğe öneride bulunmak,
i)
Bir yıl içinde verilecek hizmetleri, yapılacak tüm etkinlikleri, bu hizmet ve
etkinliklerde görev alacak kişileri belirlemek ve Yönetim Kurulu kararıyla
Rektörlük onayına sunmak, j) Merkezin ödenek ve akademik, sanatçı, idari ve teknik
personel kadro ihtiyaçlarını gerekçesi ile birlikte Yönetim Kurulu kararı ile
Rektörlüğe bildirmek
Yönetim kurulu
MADDE
10 – (1) Yönetim Kurulu; müdür, müdür yardımcıları ve müdürün önerisi ile
Üniversite öğretim elemanları arasından görevlendirilen 3 öğretim elemanı olmak
üzere toplam 6 üyeden oluşur. Yönetim Kurulu üyelerinin görev süresi üç yıldır.
(2)
Yönetim Kurulu başkanı, yönetim kurulu üyelerinden birisini yönetim kurulu
başkan yardımcısı olarak görevlendirir. Kurulun süresi biten üyeler yeniden
görevlendirilebilir. Yönetim Kurulu salt çoğunluk ile toplanır ve katılanların
oy çokluğu ile karar alınır. Oyların eşitliği durumunda yönetim kurulu
başkanının oyu yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır.
(3)
Ayrılma nedeni ile boş kalan yönetim kurulu üyeliği için kalan süreyi
tamamlamak üzere yeni bir üye görevlendirilir. Süresi bitmeden ayrılan üyeler
veya üç aydan fazla yurtdışında görevlendirilen üyelerin yerine yenileri
görevlendirilir.
Yönetim kurulunun
görevleri
MADDE
11 – (1) Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:
a)
Müdürün çağrısı üzerine, yılda en az iki defa üyelerin salt çoğunluğu ile
olağan olarak toplanmak ve kararları oy çokluğu ile almak,
b)
Akademik takvim yılının başında çalışma gruplarından gelen önerileri ve
raporları değerlendirmek, ilgili konularda bir yıllık yazılı çalışma programı
hazırlamak ve gerekli kararları almak,
c)
Her faaliyet dönemi sonunda Merkez tarafından hazırlanacak olan faaliyet
raporunu görüşüp kabul ettikten sonra sonucu Rektörlüğe sunmak,
ç)
Kuruluş amaçları doğrultusunda Merkez’in yönetimi ve çalışmaları ile ilgili
kararları almak,
d)
Merkez bünyesinde kurulacak çalışma gruplarını ve bu gruplarda
görevlendirilecek adaylar ile ilgili Müdürün önerilerini inceleyip karara
bağlamak,
e)
Merkez’in idari ve teknik kadro ihtiyaçlarını tespit etmek ve bu kadrolara
yapılacak görevlendirmeler ile ilgili Müdürlük önerilerini inceleyip karara bağlamak,
f)
Öğrenci ve mezunların kariyerlerini planlamalarında, onlara iş imkânlarının
araştırılmasında ve iş yaşamıyla ilgili iletişimin sağlanmasında kararlar
almak,
g)
Müdürün getireceği diğer konuları görüşüp karara bağlamak.
Danışma kurulu
MADDE
12 – (1) Danışma Kurulu, Üniversite öğretim elemanları, mezunları ve Merkezin
faaliyetleri ile ilgili kuruluş temsilcileri arasından yönetim kurulunca
önerilen ve üç yıl için görevlendirilen toplam yedi üyeden oluşur.
(2)
Danışma Kurulu üyeleri, görevlendirildikleri tarihten itibaren en geç bir ay
içinde toplanarak bir başkan, başkan yardımcısı ve raportör belirler.
Danışma kurulunun
görevleri
MADDE
13 – (1) Danışma Kurulu, başkanının çağrısı üzerine yılda en az iki kere
toplanır. Danışma Kurulunun görevleri; Merkez faaliyetleri ile ilgili
değerlendirmeler yapmak, önerilerde bulunmak, gerektiğinde Merkez’in yurtiçi ve
yurtdışı yayın, eğitim, araştırma ve uygulama gibi faaliyet alanları ile ilgili
danışma komisyonları oluşturmaktır.
Kariyer
temsilcileri/Danışmanları
MADDE
14 – (1) Merkezin işlevselliğini artırmak, öğrenci ve mezunlarla doğrudan
iletişim kurabilmek amacı ile Üniversite’nin tüm birimlerinden birer kişi,
kariyer temsilcisi olarak görevlendirilir.
(2)
Kariyer temsilcileri, görev yaptıkları birimlerde öğrencilerin kariyer
gelişimleri konusunda etkin destek hizmeti verir, bilgilendirici seminer, panel
ve konferanslar düzenlenmesi konusunda çalışma yapar, öğrencilerin staj/iş
taleplerini Merkez’in veri tabanına gönderilmek üzere kayda alır.
Kariyer
danışmanlarının görevleri şunlardır:
a)
Merkezin amaçları doğrultusunda öğrencilerin kariyer gelişimlerine destek olmak
ve onlara danışmanlık hizmeti vermek,
b)
Uzman oldukları alanlarda Yönetim Kuruluna proje önerisinde bulunmak ve uygun
görüldüğü takdirde bunların hayata geçirilmesi için çalışmalar yapmak, özel ve
resmi kurum ve kuruluşlar, sivil toplum kuruluşları, vakıflar ve mezunlar
derneği gibi paydaşlarla ilgili işbirliklerinin geliştirilmesini sağlamak,
c)
Uzman oldukları alanlarla ilgili olarak, öğrenciler için staj ve iş
olanaklarını araştırmak,
ç)
Yönetim Kurulunun çalışmalarına katkıda bulunmak.
d) Öğrencilerin, mezunların ve
çalışanların kişisel gelişimlerine destek vermek.
e)
Öğrencilere ve mezunlara etkin özgeçmiş yazma konusunda yardımcı olmak.
f)
Öğrencilere ve mezunlara yönelik mülakat provaları etkinlikleri düzenlemek.
g)
Öğrencilere ve mezunlara kariyer danışmanlığı yapmak.
ğ)
Öğrencilerin ve mezunların iş hayatına hazırlanmasını sağlamak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son
Hükümler
Harcama yetkilisi
MADDE 15 - (1)
Merkezin gerçekleştirme görevlisi Müdür, harcama yetkilisi Rektör’dür.
Merkezin gelirleri
Madde 16- (1) Merkezin
gelirleri şunlardır:
a) Üniversite
bütçesinden tahsis edilen ödenekler,
b) Döner Sermaye
gelirleri,
c) Merkeze yapılacak
her türlü bağış,
ç) Merkez tarafından
hazırlanan rapor, proje ve yayınlardan sağlanan gelirler.
Merkezin giderleri
Madde 17- (1) Merkezin
giderleri şunlardır:
a) Merkezin amaçları
doğrultusunda gerekli faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için yapılacak giderler,
b) Yönetim ve personel
giderleri,
c) Yönetim Kurulu
kararı ile yapılacak diğer harcamalar.
Merkez bütçesi
Madde 18- (1) Merkez
bütçesi, Yönetim Kurulu tarafından yıllık bütçe takvimine göre hazırlanarak,
Rektörlüğe sunulur.
Döner sermaye
Madde 19- (1) Merkezin
Döner Sermaye kapsamındaki hizmetlerinde ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Hüküm bulunmayan
haller
Madde 20- (1) Bu
Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde ilgili diğer mevzuat hükümleri
uygulanır.
Yürürlük
MADDE 21 – (1) Bu
Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE
22 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Siirt Üniversitesi Rektörü yürütür.